Veikalu tīklā ELVI ik dienas pārdod 3 tonnas salātu

 

Lai arī skeptiķi vēl arvien mēdz būt piesardzīgi pret lielveikalos nopērkamo pašgatavoto produkciju, ELVI dati liecina – ik dienas veikalu tīklā cilvēki iegādājas vidēji 3147 kilogramus salātu! Kādi ir 5 tipiskākie mīti par šiem produktiem, ko latvieši tik ļoti iecienījuši, un kā patiesībā top lielveikalos nopērkamie kulinārijas produkti, stāsta veikalu ELVI pavāre Aina Dandena.


1.mīts – preces gatavo apšaubāmos sanitārajos apstākļos


Lai veikals uzsāktu produkcijas ražošanu, tam ir jāizpilda daudzi normatīvi, kas garantē - pircējs iegādāsies kvalitatīvu un augstvērtīgu preci. Virtuves regulāri kontrolē Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) un ELVI tīkla kvalitātes vadības sistēmu vadītāja. Produkti, atbilstoši PVD prasībām, tiek gatavoti divās atsevišķās, slēgtās telpās – vienā tiek gatavoti salāti, otrā tiek veikta produktu termiskā apstrāde un gatavota gaļas kulinārija.
Lai nodrošinātu ražošanas procesa atbilstību higiēnas prasībām, darbinieki ievēro visas sanitārās normas un strādā atbilstošā apģērbā. Darbarīku, trauku un virsmu apstrādei pēc mazgāšanas tiek izmantoti pārtikas ražošanai piemēroti, spirtu saturoši dezinfekcijas līdzekļus, kuru aktīvās vielas ātri gaist, bet vienlaikus nodrošina nepieciešamo tīrību.


2. mīts – salātus gatavo no veciem produktiem


Labus un garšīgus salātus var izgatavot tikai no kvalitatīvām izejvielām. Virtuves vajadzībām nepieciešamo produktu veidu un daudzumu pavāri plāno laicīgi. Veikalu vadītājs, pasūtot preces, pievieno sarakstam arī ražošanai nepieciešamo - to piegādā reizē ar pievedumu veikalam. Turklāt, pašu gatavotās kulinārijas vajadzībām tiek pirktas ne vien tādas preces, kas nopērkamas veikalos, bet arī tādi produkti, kuru nav veikala sortimentā – piemēram, svaigi, notīrīti dārzeņi lielos vakuuma iepakojumos.
Preču piegādes veikaliem un līdz ar to arī ražošanas vajadzībām notiek katru dienu. Gatavā produkcija ir derīga 48 stundas, tomēr pieprasījums pēc salātiem ir liels un jau tās pašas dienas vakarā parasti vitrīnā gozējas vien dažu veidu ēdieni. Svaigus salātus un citus kulinārijas izstrādājumus veikalā gatavo katru dienu, tādēļ nav pamata bažām, ka varētu nopirkt vecus vai nekvalitatīvus produktus.


3. mīts – gatavošanai izmanto sintētiskas garšvielas un lētu, nekvalitatīvu majonēzi.


Pašu gatavotās produkcijas vajadzībām garšvielas, majonēzi un augu eļļu veikali pērk no konkrētiem piegādātājiem apjomīgos iepakojumos. Veikalu tīklā ELVI salātiem lieto “Spilvas” majonēzi, tā tiek pirkta 10l spaiņos speciāli ražošanas vajadzībām, savukārt gaļas cepšanai un salātiem, ko gatavo ar eļļu, izmanto augstas kvalitātes rapšu eļļu, kas tiek iegādāta 5l tilpnēs.
Veikalu virtuvēs netiek lietoti mākslīgi garšu uzlabotāji un konservanti. Produktu gatavošanai izmanto sāli, piparus, lauru lapas. Gaļas un dārzeņu ēdieniem tiek pievienoti dabisku garšvielu maisījumi. Ja receptē paredzēts, produktam pievieno nedaudz galda etiķa. Ar etiķi tiek gatavoti dažādi marinējumi, piemēram, marinētu ķirbju salāti. Visas ēdiena sastāvdaļas, tostarp garšvielas un precīzs izmantoto izejvielu sastāvs, ir atspoguļotas uzlīmē, ko ēdiena traukam, iegādājoties šo produkciju, uzlīmē pārdevēja. Ar sastāvu var iepazīties arī, jautājot pārdevējai detalizētāku informāciju par konkrēto produkta veidu.


4. mīts – produktus no darba brīvajā laikā gatavo pārdevējas


Lai strādātu virtuvē un gatavotu kulinārijas izstrādājumus, darbiniekam jābūt kvalificētam pavāram ar atbilstošu izglītību un darba pieredzi. Pavāra darbs nav tikai fiziska ēdiena pagatavošana atbilstoši gatavai receptei. ELVI tīklā tieši pavārs ir tas, pieņem lēmumu par jauniem pašu gatavotās produkcijas veidiem, ko piedāvāt pircējiem, pavārs meklē jaunas receptes, veic nepieciešamos aprēķinus, lai ēdiens izdotos garšīgs un kvalitatīvs, tāpat aprēķina ēdiena uzturvērtību, veic produktu aprites uzskaiti un plānošanu.


5. mīts – veikalos nopērkamo salātu sortiments ir šaurs un vienveidīgs.
Katrs pavārs produktu sortimentu plāno pats individuāli, iekļaujot tajā gan pircēju nemainīgi iecienītos produktus, piemēram, rasolu, siera salātus, gan sezonas aktualitātes, gan ēdienus netradicionālāku garšu cienītājiem. Protams, nozīmīgu lomu sortimenta veidošanā ieņem pircēji, kas izvēlas sev tīkamāko un tādējādi veido konkrētā veikala pieprasītāko produktu klāstu. Vienas virtuves piedāvājumā ir vairāk kā 80 produkcijas veidi. Katru dienu gan netiek gatavots viss – ikdienas sortimentu vienā veikalā ELVI veido apmēram 20 dažādi ēdieni.


ELVI ir franšīzes tīkls un pašu gatavotās produkcijas sortiments dažādos tīkla veikalos ir atšķirīgs. Lai nodrošinātu, ka veikalos gatavotā produkcija visā tīklā ir vienlīdz kvalitatīva, ELVI ir izstrādājis un ieviesis kvalitātes vadības sistēmu ražošanas procesiem. Katram veikalam, uzsākot produktu ražošanu, tiek izveidota kvalitātes rokasgrāmata, notiek regulāras darbinieku apmācības un nepieciešamības gadījumā ELVI speciālisti nodrošina regulāras konsultācijas, lai veikali ELVI visā Latvijā īstenotu vienotus standartus un spētu pircējiem piedāvāt vienlīdz kvalitatīvus produktus. Protams, vislabākais kvalitātes rādītājs ir pircēju izvēle – pašu gatavotie produkti ELVI ir pieprasīti un iecienīti.

 

ELVI ir franšīzes tīkls ar 145 veikaliem visā Latvijā. SIA “ELVI Latvija” ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā. Piedaloties prestižajā Latvijas Tirgotāju asociācijas konkursā, 2015.gadā mazumtirgotājs ELVI uzvarēja kategorijā “Latvijas labākais tirgotājs 2015”.