Vērtīgas atziņas par ūdeni

Ūdens ir nepieciešams katrai dzīvai būtnei – šķiet, ka par to jau zinām gana daudz, bet vai tiešām? Ūdens nav tikai šķidrums, kas palīdz mūsu ķermenim veiksmīgi funkcionēt, tas arī palīdz mums justies labi ikdienā, tāpēc ir svarīgi zināt par ūdeni ko vairāk.

 

 

 

Skābju un sārmu līmenis ūdenī

Šī brīža ar mārketingu piepildītajā pasaulē var saskarties ar lielu informācijas daudzumu, no kuras daļa var izrādīties nepatiesa. Tāpat ir ar skābju un sārmu jeb pH līmeni asinīs – pārtikas produkti to nespēj ietekmēt, bet vairāki ūdens ražotāji sevi izceļ citu starpā tieši ar īpašu pH līmeni viņu pārdotajā ūdenī. pH līmenis cilvēka organismā ir viens no stabilākajiem parametriem, un, lai izraisītu krasas tā izmaiņas, organisms būtu nopietni jāietekmē.  Piemēram, kāpjot augstos kalnos nesagatavotā stāvoklī, kas var beigties pat letāli, nodarbojoties ar niršanu lielos dziļumos, slimojot ar nopietnām aknu un nieru slimībām. Tāpēc, iegādājoties ūdeni, esi vērīgs un netici katram mārketinga sauklim!

 

 

Minerālūdens un dzeramais ūdens – vai ir kādas atšķirības?

Ūdeni Latvijā iedala trīs veidos: dzeramais, avota un dabīgais minerālūdens. Minerālūdens pieder pie dabiskajiem ūdeņiem, to iegūst no pazemes ūdens nesējslāņiem, saglabājot visas sākotnējās īpašības, un tas nav apstrādāts. Avota ūdens ir pazemes saldūdens, kas arī ir dabiski tīrs. Dzeramais ūdens var būt iegūts no dažādām vietām: ezera, upes, ūdensvada, tāpēc ražotājiem ir nopietni jāizturas pret tā attīrīšanu un tas ir jādara atbilstoši noteiktajiem standartiem. Ūdens atbilstību konkrētajam ūdens veidam uzrauga Pārtikas un veterinārais dienests.

 

 

Bērniem piemērots ūdens veids

Ieteicamais ūdens veids ir atkarīgs no lietošanas mērķa. Kad mazulim notiek pārejas periods no mātes piena uz citu ēdienu, būtiski ir izvēlēties ūdeni ar maigāku garšu,  lai pagatavotais ēdiens būtu maksimāli neitrāls un maigs.Gan avota ūdens, gan dabīgais minerālūdens ir tīrs: dabīgs, rūpnieciski neapstrādāts. Taču abu ūdens veidu sastāvs ir atšķirīgs. VENDEN avota ūdens ir mīksts, tāpēc to vislabāk izmantot ēdienu un silto dzērienu pagatavošanai. Ja tiek izvēlēts minerālūdens, svarīgs ir ūdens minerālu sastāvs un to daudzums. Dabīgais VENDEN minerālūdens ir ar zemu minerālu sastāvu, to var lietot bez ierobežojuma jebkurā vecumā.

 

 

Ko darīt, lai bērns vairāk dzertu ūdeni

Ir jānodrošina, lai ūdens vienmēr būtu pa rokai - krūzē iekštelpās vai pudelē, esot ārā. Lai bērnam būtu vēlme ūdeni dzert vairāk, tam var pievienot garšu, piemēram, liekot klāt apelsīna vai citrona šķēli, ogas, piparmētras – aromātus un garšas bez papildus pievienota cukura. Bērni mēdz atdarināt vecākus, tāpēc ir svarīgi, lai vecāki rādītu labu piemēru un paši ikdienā lietotu ūdeni. Lieliska alternatīva garšīgam ūdenim ir VENDEN dzērieni ar citronu vai dzērveņu garšu, kas ir bez cukura, bez kalorijām un bez aromatizatoriem.

 

 

Cik daudz ūdens dienā ir jāizder pieaugušam cilvēkam

Ir dažādi faktori, no kā ir atkarīgs, cik daudz šķidruma ikdienā ir jāizdzer: fiziskās slodzes, klimata, vecuma, svara un tostarp arī uztura. Visbiežāk tiek rekomendēts izmantot vienkāršu formulu – uz 1 kilograma ķermeņa masas jāizdzer 30 ml šķidruma. Arī pārtikas produkti, kuros dabīgi ir daudz šķidruma, piemēram, augļi, dārzeņi, zupas u.c., palīdz sasniegt individuālo dienas normu, lai cilvēks justos labi un organisms spētu funkcionēt. Ir vairākas pazīmes, kas var liecināt par ūdens nepietiekamu lietošanu, piemēram, nogurums, galvassāpes, mutes sausums. Šādos gadījumos ūdens būtu jādzer vairāk, taču, ja tas labsajūtu neuzlabo, aicinām konsultēties ar ārstu.

 

 

 

Raksts ir tapis sadarbībā ar VENDEN