Ziemas mēnešos apēsts vairāk kā miljons smalkmaizīšu

 

Iestājoties astronomiskajam pavasarim, ELVI apkopojis savu klientu iepirkšanās paradumus ziemā. Aizvadītajos ziemas mēnešos nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI apmeklētāji ir apēduši vairāk kā miljons smalkmaizīšu un izdzēruši gandrīz 700 000 litrus piena, liecina veikalu tīkla ELVI dati par populārāko pārtikas produktu pārdošanas apjomiem ziemas mēnešos. Daudz lietoti arī cita veida piena produkti, gaļa un tās izstrādājumi, maize un kartupeļi.

 

SIA “ELVI Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine stāsta: “Ziemas periods iedzīvotāju priekšstatos ir laiks, kad sevi vairāk palutināt ar sātīgiem ēdieniem – to apstiprināja arī ELVI rudens pusē veiktā aptauja par iedzīvotāju ēšanas paradumiem ziemā, tādēļ, sākoties astronomiskajam pavasarim, kad sākam vēlēties ēst vairāk svaigu produktu un vieglu uzkodu, izlēmām apkopot informāciju – cik daudz populārāko produktu ziemas mēnešos apēduši ELVI klienti.”

 

Latvieša iepirkuma grozs ziemā liecina par viņa ēšanas paradumiem un apstiprina – mūsu iedzīvotāju ēdienkartes neatņemama sastāvdaļa ir piens un tā produkti – trīs mēnešu laikā nopirkti gandrīz 700 000 litri piena, apēsti apmēram 200 000 kg krējuma, 400 000 iepakojumi biezpiena.  Populārākie ziemas dārzeņi latviešu galdā viennozīmīgi ir kartupeļi – trīs mēnešos pārdoti 167 000 kg kartupeļu, taču kartupeļi bieži tiek audzēti arī piemājas saimniecībās, tādēļ reālais šo dārzeņu patēriņš ir stipri lielāks. Iecienītāko ziemas dārzeņu vidū ir burkāni un skābēti kāposti – decembrī, janvārī un februārī apēsti vairāk kā 63 000 kg burkānu un 20 000 kg skābēto kāpostu.  Ziemā apēsts arī ievērojams daudzums svaigo dārzeņu - aptuveni 65 000 kg tomātu un  35 000 kg svaigu gurķu. Daudz esam ēduši maizi - ELVI tīklā triju mēnešu laikā nopirkti aptuveni 1 500 000  klaipi dažāda veida maizes.

 

L. Vārtukapteine norāda: “ELVI pārdošanas dati apstiprina faktu - latvietis ziemā ir gaļēdājs. Ziemas periodā apēsts 750 000 kg sveramās gaļas un gaļas izstrādājumu, taču iecienīti bijuši arī fasētie gaļas produkti. Tikai mazliet vairāk kā puse no pārdotās gaļas ir bijusi svaiga, atdzesēta produkcija. Tas apstiprina - bieži savām maltītēm izvēlamies mazāk veselīgos gaļas izstrādājumus, nevis gaļas ēdienus no svaigiem produktiem paši gatavojam mājās. Proporcionāli nedaudz maltītei decembrī, janvārī un februārī izvēlēti zivju produkti – nopirkti apmēram 25 000 kg sveramo zivju, iegādāta arī fasētā zivju produkcija, taču fasētie zivju produkti iepirkumu grozos celti uz pusi retāk, kā fasētā gaļas produkcija.”

 

L.Vārtukapteine stāsta: “Protams, ziemas periodā neesam iztikuši arī bez sevis palutināšanas ar kādu kārumu – ELVI tīklā ziemas mēnešos nopirktas vairāk kā 1 200 000 smalkmaizītes un vairāk kā 100 000 krūzītes dažādu  karsto dzērienu.2016.gada laikā ELVI tīklā esam attīstījuši sistēmu karsto dzērienu iegādei – silta kafija un tēja jau nopērkama lielākajā daļā ELVI veikalu - prieks, ka tas ir izrādījies lietderīgs pakalpojums, ko izmanto ļoti daudzi veikala apmeklētāji! Gan 2016. gada rudenī veiktā aptauja, gan pārdošanas dati apstiprina – ziemas periodā latvieši izvēlas sātīgas maltītes,  taču ziema ir garām, ir sācies pavasaris, un jau marta pārdošanas tendences liecina – vairāk izvēlamies svaigus salātus, zaļumus un vieglas uzkodas veselīgākai dzīvei!”

 

Materiāla sagatavošanai analizēti populārāko produktu pārdošanas apjomi 2016. gada decembrī, 2017. gada janvārī un februārī. Aptauja par Latvijas iedzīvotāju uztura paradumiem ziemā tika 2016. gada novembrī interneta vidē, tajā piedalījās 480 cilvēki no visas Latvijas – 431 sieviete un 49 vīrieši, respondentu vidējais vecums - 39,6 gadi.