Dalies!

Nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI apgrozījums 2022.gadā pieaudzis par 7%. Par 4 % pieaudzis arī kopējais čeku skaits veikalā, liecina ELVI dati par aizvadīto gadu. Būtiskākais pieaugums 2022. gadā bijis ELVI kulinārijas (46%), konditorejas (33%) un bakalejas precēm (27%), apstiprinot – aizvadītajā gadā ikdienas sadzīvē atgriezās pirmspandēmijas paradumi, ko tomēr papildināja arī bažas par drošību un vēlme veidot uzkrājumus.

SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine, analizējot aizvadītā gada datus, stāsta: “2022. gads Latvijas mazumtirdzniecības vēsturē ir iegājis kā gads, kurā ļoti spilgti izjutām pasaules politisko un ekonomisko notikumu sekas, bet vienlaikus atgriezāmies pie tās ikdienas, kādā dzīvojām pirms kovida pandēmijas. Tas sabiedrības noskaņojumā ienesa duālistiskas sajūtas. Globāli izjutām kara trauksmi, bažas par ģimenes ekonomisko situāciju un drošību, ko pārtikas grozā ieraudzījām kā vēlmi veidot uzkrājumus, iegādāties pārtikas rezerves. Tieši tālab 2022.gadā būtiski auga pieprasījums pēc ilgi glabājamas pārtikas – bakalejas precēm, dažādiem konserviem, sausajām zupām, mērcēm, eļļas, etiķa, arī dzīvnieku barības.”

“Vienlaikus mūsu ikdienas gaitas atgriezās tajā ritmā, kādā dzīvojām pirms pandēmijas – atsākās klātienes darbs, bērni atgriezās skolās, interešu izglītībā, tāpēc ļoti strauji auga pieprasījums pēc produktiem, kas palīdz taupīt laiku un vienlaikus nodrošina kvalitatīvu maltīti. Strauji auga pieprasījums pēc gatavās kulinārijas produktiem, konditorejas precēm. Piemēram, ELVI otro ēdienu un zupu pārdošanas apjomi izvadītajā gadā trīskāršojās, bet ELVI smalkmaizītes pirka uz pusi vairāk nekā gadu iepriekš. Tieši zupas un otrie ēdieni ir tā preču kategorija, kam pārdošanas apjoms gada griezumā audzis visbūtiskāk – tas apstiprina, ka vairākus miljonus lielās investīcijas, ko aizvadītajā gadā ieguldījām kulinārijas produktu sortimenta paplašināšanā un kvalitātes pilnveidošanā, ir novērtējuši arī pircēji.” L.Vārtukapteine turpina.

Viņa arī norāda: “Ceru, ka 2023. gadā pārtikas mazumtirdzniecībā pierims globālo procesu radītā inflācija, kā rezultātā dažādu kategoriju precēm pircēji varētu sagaidīt cenu lejupslīdi. ELVI tīklā par 2023.gada prioritāti esam izvirzījuši pircēju pieredzes uzlabošanu, kas ietvers gan veikalu tīkla sakārtošanu, gan sortimenta pilnveidošanu, gan lojalitātes programmas attīstību, gan papildus servisa radīšanu mūsu klientiem.”

2023.gadā ELVI tīklā vairāku jaunu objektu atvēršana – jau februārī darbu sāks jauna koncepta tirdzniecības kvartāls Mārupē, drīzumā tiks atvērts veikals Kadagā. Turpinās vēl vairāku objektu būvniecība. Apjomīgas investīcijas esam plānojuši arī loģistikas centrā, kas jau šobrīd nodrošina piegādes vairāk kā pusei no visām veikalā esošajām precēm. Svaigo preču grupā centralizēti piegādājam  85% produktu. 2023.gadā tiks pilnveidoti loģistikas pakalpojumi un kapacitāte, lai svaigu produktu piegādes veikaliem visā Latvijā varētu nodrošināt vēl biežāk un lielākā apmērā.