Dalies!

Epidemioloģiskās situācijas dēļ noteikto tirdzniecības ierobežojumu laikā 2020.gada nogalē un 2021.gada sākumā, veikalu tīklā ELVI, salīdzinot ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadu mijā, būtiski audzis pieprasījums pēc tām rūpniecības precēm, kuru tirdzniecība ir atļauta – dažādiem ķermeņa mazgāšanas līdzekļiem (+161%), sadzīves ķīmijas (+29%). Savukārt pārtikas preču segmenta pārdošanas dati apstiprina –šogad daudz biežāk nekā ierasts dāvanās sarūpēti dažādi pārtikas produkti. 

 

Mazumtirdzniecības tīkla ELVI dati apstiprina – epidemioloģiskās situācijas dēļ noteiktie tirdzniecības ierobežojumi ir būtiski ietekmējuši pircēju paradumus un gadu mijas svētku  – Ziemassvētku, Jaunā gada un Pareizticīgo Ziemassvētku svinēšanu, tomēr ir skaidri redzams – neraugoties uz pulcēšanās ierobežojumiem, cilvēki ir svinējuši svētkus un centušies viens otru iepriecināt ar dāvanām.

 

SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine stāsta: “Pārdošanas dati pērnā gada nogalē un šī gada sākumā spilgti parāda, ka šogad Ziemassvētki un Jaunā gada sagaidīšana ir bijusi citāda, taču ierobežotais preču sortiments nav mazinājis cilvēku vēlmi svētku laikā savus mīļos iepriecināt ar dāvanām. Aizvadītā gada nogalē dāvināšanai izvēlētas preces no tirdzniecībā pieejamā produktu klāsta. Šogad izteikti vairāk pirktas ELVI dāvanu kartes (+29%), telpaugi (+75%), arī dažādi dāvināšanai piemēroti pārtikas produkti – garšvielas (+34%), mērces (+39%) rieksti (+1373%), alkohols dāvanu iepakojumos (+ 83%), premium kvalitātes tabakas produkti, piemēram, cigāri, kuru pieprasījums trīskāršojies.”

 

Ievērojot drošības prasības, ir sarucis veikalu apmeklētāju skaits, taču būtiski audzis pirkuma groza apmērs – cilvēki  arī gada nogalē daudz vairāk plānojuši apjoma pirkumus, veikalos iegriezušies mazāk, nekā pirms gada. “Interesanti, ka bija vērojama īslaicīga pircēju paradumu maiņa – laika periodā, kad atšķīrās brīvdienās un darbdienās tirdzniecībai atļauto preču klāsts, pircēji veikalos atkal sāka iegriezties biežāk, tomēr šis periods bija ļoti īss,” stāsta L. Vārtukapteine.

 

Svētku mielasti šogad pārsvarā gatavoti mājās – būtiski audzis svaigo produktu, piemēram, dažāda veida gaļas, dārzeņu, piena produktu pārdošanas apjoms, tomēr gada sākumā atkal vērojama pretēja tendence pieaug pieprasījums pēc gatavajiem pusdienu komplektiem, pankūkām, kulinārijas (+42%) – atgriežoties darba ikdienā, daudzi brokastīm un pusdienām izvēlas iegādāties jau gatavus produktus. Pircēji arī atzīst – šī ir laba alternatīva mājās paliekošajiem bērniem, kas vēl neprot pagatavot kvalitatīvu maltīti pašu spēkiem.